"Hemd van je lijf"

Ongeveer een half jaar geleden ben ik geïnterviewd over liefde, seks en relaties. Dit interview is verschenen in het BEAM magazine, het jongerenblad van de EO. Ik vond het wel een goed idee om het interview op dit blog te plaatsen en commentaar te geven op mijn eigen antwoorden. Zo kunnen nog meer mensen het interview lezen, mensen die het BEAM magazine niet ontvangen. Veel leesplezier en laat gerust een reactie achter! Je kunt me ook mailen door het contactformulier in de rechterkolom in te vullen!




Heb je een relatie?
"Drie jaar geleden heb ik een serieuze relatie gehad. Daarna niet meer."

Wat is voor jou belangrijk in een relatie?
"Voor mij is het heel belangrijk dat God in het middelpunt staat. Hij is de essentie van mijn bestaan en ik wil Hem graag betrekken in mijn relatie. Met mijn vriend zou ik ook graag over God willen kunnen praten en samen de Bijbel ontdekken. God is sowieso bij mij, maar alsnog zou ik bewust met mijn vriend tijd doorbrengen om God te zoeken en aan Hem te vragen wat Hij van onze keuze vindt."

God is mijn nummer 1. Het is daarom voor mij essentieel om samen met mijn vriend tijd door te brengen met God. Samen God aanbidden is geweldig, en het maakt je relatie ook nog eens sterker. Wat wil je nog meer!

Hoe denk je over zoenen?
"Ik denk dat zoenen thuis hoort in een relatie. Het is iets persoonlijks. Je maakt contact met iemand. Ik wil dat iemand mij zoent omdat hij mij leuk vindt, niet omdat hij wil scoren."

Het is makkelijk om iemand te zoenen, maar ik wil dat er écht liefde achter zit. Voor mij hoort zoenen binnen een relatie, als uiting van liefde.

Met wie praat je over je liefdesleven?
"Eigenlijk ben ik daar tegen iedereen open over. Of dat nu mijn ouders of vriendinnen zijn. Ik denk dat het goed is om je ervaringen en gevoelens te delen met anderen. Omdat iedereen te maken heeft met liefde en relaties kunnen ze je misschien helpen of goede raad geven. Als ik een relatie heb, dan zou ik er wel op letten wát ik precies deel met anderen. De echte privézaken vertel ik alleen aan mijn ouders of beste vriendin."

Inderdaad. Wanneer je een relatie hebt met iemand moet je wel oppassen met wie je informatie deelt. Je wil niet dat persoonlijke informatie in de verkeerde handen terecht komt. Aangezien ik nu geen relatie hebt is er weinig informatie te vergeven, over mijn 'liefdesleven' valt weinig te delen. Mijn kijk op liefdeszaken is natuurlijk wel te delen, en dat doe ik maar al te graag haha.

Betrek je God in je liefdesleven?
"Absoluut. Ik heb nu geen relatie, dus mijn liefdesleven is niet heel belangrijk. Wel bid ik nu al voor de man met wie ik een relatie zou kunnen krijgen. Ik vraag God Hij voor hem wil zorgen, hem wil opbouwen en vormen."

God weet met wie ik ga trouwen, dus wanneer ik bid voor 'mijn man' weet hij precies wie Hij moet hebben natuurlijk! Ik wil trouwen met een jongeman die van Jezus houdt, en niet settelen voor minder dan dat.

Heb je al seks gehad?
"Nee. In deze maatschappij wordt seks gezien als een doel op zich. Ik zie dat anders. Seks is een middel in een relatie om twee mensen dichter bij elkaar te brengen. Het is een soort superlijm. Mij lijkt het verstandig om het te bewaren voor in je huwelijk."

Helemaal mee eens! Ik wil seks hebben uit liefde voor mijn man, niet als uiting van lustgevoelens. Seks is zoveel meer dan een lichamelijke handeling, meer dan een pleziertje op zaterdagavond.

Hoe ga je om met je seksuele gevoelens?
"Ik geef deze gevoelens terug aan God. Al op jonge leeftijd kwam ik in aanraking met seksualiteit. Ik werd afhankelijk van masturberen. Daar heeft God mij vanaf geholpen. Ik denk niet dat masturberen per se slecht is, maar er zit meer achter dan alleen genot. Ik wilde er mee stoppen, omdat je uiteindelijk toch gaat verlangen naar het gevoel van echte seks. Terwijl ik nog helemaal geen seks wil hebben."

Bij masturbatie ben je bezig met het nabootsen van 'echte seks'. Je verlangt naar een gevoel wat je nog lang niet kunt krijgen dus het zal je nooit vullen of compleet bevredigen. Bovendien is seks voor twee personen en niet voor één. Zoals ik eerder al zei: ik wil seksualiteit beleven met mijn man uit liefde voor hem. Er is voor mij geen plaats voor lustgevoelens.

Vind je God en de Bijbel duidelijk over seks?
"Deels. Het is duidelijk dat seks kostbaar is en dat je er voorzichtig mee om moet gaan. Maar tussen zoenen en seks ligt een grijs gebied. Dat is onduidelijk, maar ik geloof dat je met je vriend of vriendin daar samen met God uit kunt komen."

De Bijbel is erg duidelijk over Gods bedoeling met seks, maar omdat er vroeger niet echt iets was als 'verkering', is het lastig om te zeggen hoe ver je in lichamelijk opzicht kunt gaan voordat je getrouwd bent. Het is soms net alsof de Bijbel hier helemaal niets over zegt, maar als je wat beter zoekt zal je zien dat God ook over het grijze gebied Zijn raad geeft.

Wat wil je andere meiden meegeven als het gaat om relaties?
"Een vriendin gaf mij ooit een quote die ik erg inspirerend vind: A woman's heart should be so hidden in God, that a man has to seek Him to find her."

Geen enkele jongen/man kan jou de liefde geven waarnaar jij verlangt. Alleen Jezus kan dat, want Zijn liefde is onvoorwaardelijk. Maak Jezus jouw nummer 1.


Nogmaals, mochten hier vragen over zijn, kun je me altijd mailen. Ik hoop dat je het leuk vond om het interview (en mijn reactie) te lezen en ik hoop dat het je geïnspireerd heeft.

Hooglied 8:6-7 "Sterk als de dood is de liefde, beklemmend als het dodenrijk de hartstocht.
De liefde is een vlammend vuur, een laaiende vlam. Zeeën kunnen haar niet doven, rivieren spoelen haar niet weg."


~ Rachèl

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...