De ballerina aan het woord

De meesten van jullie weten wel dat ik mee heb mogen dansen tijdens de opening van de EO-jongerendag 2014. Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle lieve reacties die ik heb gekregen. Ik heb het met heel erg veel plezier gedaan en ik wil jullie graag een idee geven van hoe ik dit alles heb ervaren.




Drie weken geleden kreeg ik ineens een berichtje in de voicemail, dat ze bij de EO op zoek waren naar een ballerina voor de openingsact van de EO-jongerendag. 'Huh? Willen ze mij hebben?' Het was voor mij veel te onwerkelijk en het duurde erg lang voordat het kwartje viel. Maar goed, tegen zoiets zeg je natuurlijk geen nee! Ik belde dan ook direct terug om te zeggen dat ik interesse had.

Na officieel 'gekeurd' te zijn bij Salvation Dance Centre in Drachten, kon ik de choreografie gaan maken. Daar kwam alleen een ongelukkige bijkomstigheid bij kijken. Een blauwe, kloppende teen. Ja hoor, lekker dan. Nadat ik mijn vader twee gaatjes in mijn teennagel heb laten prikken zodat het bloed eruit kon lopen (sorry) heb ik rust genomen. Op spitzen dansen met een blauwe teen is niet echt een pretje.

Uiteindelijk is alles goed gekomen met mijn teen. Ik heb lekker veel voetenbadjes gehad. Na zaterdag was mijn teen paars/rood in plaats van blauw, ook leuk. Natuurlijk moest er ook een tutu gehuurd worden. En wat voor tutu! Ik heb nog nooit zo'n mooi ding aangehad! Ik had zelfs een kroontje. Ik had door mijn tutu een omvang van meer dan een meter. Dat was helemaal niet handig bij de generale repetitie op vrijdag, want ik paste helemaal niet op een stoel.Ik moest zelfs als een eendje door sommige deurposten heen! Ik moest heel lang achter elkaar staan omdat ik niet goed wist wanneer ik aan de beurt was. Ze kunnen je zomaar ineens nodig hebben!

De samenwerking met de dansers van Feel Your Moves en Salvation Dance Centre, de strijkers en de gitarist was ook geweldig. Wat een geweldige mensen heb ik leren kennen, de sfeer was super gezellig. We waren echt een team. We waren #ONE, en zo moet het!
   
"Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden." Johannes 17:21 

Zaterdag was ook zeker een hele hectische dag, maar minder lang dan vrijdag. Het was een kwestie van klaarmaken en gaan. Spullen neerleggen, het haar laten doen en de make-up in samen met Hanne de Vries. Gevaarlijk want Michael Tait, de zanger van de Newsboys wilde bijna mijn tutu stelen zei hij! Zo mooi vond hij de tutu. Nou, ik moet zeggen dat ik me wel een beetje speciaal voelde toen zulke bekende mensen zeiden dat ik er mooi uitzag. Of toen de zangers van Family Force 5 me succes wensten. Of toen ik je de lead singer van Rend Collective stemoefeningen hoorde doen toen ik over de gang liep...

Voor mij ging het natuurlijk niet alleen om de aandacht, de tv en het grote publiek. Het ging er voor mij om dat ik voor GOD heb mogen dansen. Dat ik een stukje van Zijn heerlijkheid op aarde heb mogen brengen met mijn dans. Dan maakt het niet meer uit voor hoeveel mensen ik sta. Ik hoop dat mijn dans veel mensen geraakt heeft. Ik vond het zelf heel erg bijzonder dat dit zo op mijn pad is gekomen. Het kwam pas écht bij me binnen toen ik vrijdag het gebouw binnen liep terwijl het worshipteam 'Beautiful One' aan het zingen was. Dat was erg overweldigend. Ik besefte hoe bijzonder het is dat ik dit mocht doen, en hoe dankbaar ik God was voor deze kans, hoe spannend ik het ook vond.

Ondanks alle stress die het meedoen en voorbereiden heeft opgeleverd, schrik ik niet terug als ik nog eens gevraagd wordt. Het is heerlijk om te dansen voor Koning Jezus! Beter dan voor wie dan ook!


Psalm 150
Halleluja!
Loof God in zijn heilige woning,
loof hem in zijn machtig gewelf,
loof hem om zijn krachtige daden,
loof hem om zijn oneindige grootheid.

 Loof hem met hoorngeschal,
loof hem met harp en lier,
loof hem met dans en tamboerijn,
loof hem met snaren en fluit.

Loof hem met klinkende bekkens,
loof hem met slaande cimbalen.
Alles wat adem heeft, loof de HEER.

Halleluja!

~ Rachèl


Dit is de link naar de openingsact: http://www.eo.nl/beam/evenement/eojongerendag/videos/-mc-/g/-mg-/409/-ms-/eojd14-openingmiddag/-mp-/2/

1 reacties:

  1. Anoniem zei:

    Je was heel mooi Rachel! Gr Anne B

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...