Scripture Shout Out ~ Geef mij Jezus

*drumroll please*
Je bent getuige van de onthulling van een nieuwe rubriek op mijn blog. Nou ja, ik denk dat rubriek het goede woord is. Een serie misschien? Ik zal het maar gewoon uitleggen. De rubriek heet Scripture Shout-out (SS), of Scripture Shout Out (SSO). Hmmm, bij deze wordt het Scripture Shout Out aangezien SS te maken heeft met de Tweede Wereld Oorlog... Dat is misschien niet zo handig voor een rubriek met de Bijbel in de spotlight!
De Engelse definitie van een shout out is het volgende: "a public recognition of someone, usually in thanks or praise."
"Een publieke erkenning van iemand, meestal als dank of lof."
Scripture Shout Out is rubriek waarin ik een stukje uit de Bijbel neem, en zal vertellen van ik mooi vind aan het stukje, hoe het me inspireert en hoe het jou zou kunnen helpen in je eigen leven.
De blogpost is dus eigenlijk opgebouwd zijn als een pagina uit een bijbels dagboek. Je zou het dus kunnen zien als een korte Bijbelstudie.
Naast SSO blijf ik natuurlijk ook mijn 'gewone' blogposts blijven schrijven, meestal gericht op een bepaald onderwerp. Ik denk dat de verhouding tussen deze tweede soorten posts 50/50 zal zijn. Ik hoor graag jullie reacties, en ik hoop dat jullie er wat aan mogen hebben!



"Wie buiten u heb ik in de hemel?
Naast u wens ik geen ander op aarde.
Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam,
de rots van mijn bestaan, al wat ik heb,
is God, nu en altijd." Psalm 73:25-26

Ik vind dit altijd een heel erg ontroerend stukje. Het herinnert mij eraan dat God de Enige is van wie ik 100% zeker kan zijn. De Enige van wie ik écht op aan kan. Wie hebben wij in de hemel buiten God? Helemaal niemand. God houdt ons vast en laat ons niet los. De tweede regel spreekt misschien minder voor zich. Wanneer zou je op het punt komen dat je niet eens meer andere dingen wenst naast God? Dat je zegt: "Ik geeft alles op, zolang ik maar bij Hem kan blijven. Deze wereld kan me gestolen worden!"

Denk bij jezelf eens na over welke dingen in de wereld jij vast houdt. Misschien is het wel andersom, en houden de dingen die in de wereld zijn jou wel vast. Het is heel goed om te beseffen dat alles hier op aarde slechts tijdelijk is en dat we er dus eigenlijk helemaal niets aan hebben. Wat heb je nou aan je laptop of iPhone als je overleden bent? Entertainment is leuk voor even, maar het heeft geen eeuwigheidswaarde. Wij zijn ook tijdelijk. Als wij geen eten hebben dan stoppen wij met leven. Ook wij, in deze westerse cultuur waarin je aangemoedigd wordt om onafhankelijk te zijn, zijn afhankelijk van de werking van ons lichaam. Het leven is kwetsbaar en zit eigenlijk vol onzekerheden.

Alles wat wij hier hebben, zal eens vergaan. We zijn alleen zeker van God. En alles wat wij verlangen in dit leven, kunnen we krijgen bij Hem. Alleen Hij kan onze leegte vullen. Hij is de rots van mijn bestaan, al wat ik heb, nu en altijd. Hij is je rots van jouw bestaan, alles wat je hebt, nu en altijd.

                                                     Moriah Peters - Give Me Jesus
~ Rachèl

1 reacties:

  1. Anoniem zei:

    Wat mooi geschreven en wat een mooie waarheid! Gewoon de realiteit dat we een doel hebben op deze wereld. Dood is niet dood!
    Het leven is een voorbereiding op de eeuwigheid. Heerlijk!!
    Bedankt voor dit opkikkertje.

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...