Ehh, naar de hemel?

Afgelopen donderdag was het Hemelvaartsdag. De betekenis hiervan is eigenlijk wel vanzelfsprekend, of niet? Het valt mij op dat er alsnog veel mensen zijn die de betekenis van sommige christelijke feesten niet of nauwelijks weten. Daarom heb ik besloten om de volgende vier weken de betekenis van de christelijke feesten uit te spitten, voor iedereen die het horen wil.


Afgelopen donderdag mochten wij gedenken dat Jezus naar de hemel is "gevaren". Waarom ging Jezus weg van de aarde? Twee dingen: hij gaat een plaats in de hemel voor ons klaarmaken en hij maakt plaats voor de Heilige Geest. Is het niet een geweldige gedachte dat Jezus een plaats klaarmaakt voor jou?! Voor wanneer je samen met Hem zult gaan regeren?

"Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb." Johannes 14:26

Het is heel erg belangrijk dat de Heilige Geest op aarde komt. Jezus kon maar op één plek tegelijk zijn, maar de Geest van God is overal. Hij wil wonen in het hart van iedere christen, Hij wordt dan een soort van geweten, een Japie Krekel! Hij zal ons helpen met alles wat wij moeten doen op aarde, en Hij zal ons leren hoe je kunt zijn als Jezus.



Laten we nu niet te veel ingaan op de Heilge Geest, ik kom er volgende week op terug want dan is het bovendien Pinksteren!

Aan het einde van Jezus' verblijf op aarde gaf Hij ons een opdracht en een belofte mee:

"Jezus kwam op hen toe en zei: 'Mij is alle macht gegeven in de hemel en op aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.'" Matthëus 28:18-20 

De opdracht hier is dus om andere mensen te vertellen over Jezus, en ze te leren hoe ze moeten leven. Dit kan best wel moeilijk klinken maar de belofte die Jezus geeft, stelt mij persoonlijk al weer tot rust: Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld. Jezus zal altijd bij ons zijn! Hij stuurt zelfs een helper om ons te helpen waar wij dat nodig hebben!

Ga dus de wereld in en vertel! Maar wacht wel op de kracht van de Geest!

"Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde." Handelingen 1:8 

Wacht op Gods Geest, Zijn kracht zal je helpen bij alles wat je doet!

~ Rachèl











0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...