Een wereld mét mensen

Afgelopen weekend ben ik naar Opwekking geweest. Dat was, zoals ieder ander jaar, weer geweldig mooi! Ik heb zelfs mee mogen zingen met de Sing-in, met het 'tienerblokje'!



Mede door de tussenkomst van dit pinksterweekend, heb ik geen stukje kunnen schrijven op dit blog... Op school gaat alles ook gewoon door, en aangezien het jaar bijna ten einde is, vinden de meeste leraren het leuk om er nog even wat toetsen doorheen te jagen (wat ik natuurlijk minder leuk vind). Het kan dus zijn dat ik er niet aan toe kom om elke week een stukje te schrijven. Nu ik even een gaatje heb gevonden, ga ik jullie vertellen wat ik geleerd heb op Opwekking dit jaar!

Dit was het eerste jaar dat ik zelf, zonder mijn maatje die ik altijd meesleep naar alle diensten, diensten en seminars etc. heb bezocht. Wat ik heel erg heb geleerd is dat we in een wereld leven mét mensen, overduidelijk. Kijk om je heen, onze hele planeet is ingericht voor mensen. Er staan overal huizen waar mensen in kunnen wonen, er zijn wegen waar mensen met hun vervoersmiddelen overheen kunnen rijden, grote vrachtschepen vervoeren producten die mensen nodig hebben van continent naar continent, zelfs om de aarde heen bevinden zich satellieten die ervoor zorgen dat we elkaar kunnen bellen, of kunnen internetten!

Het is wel duidelijk dat wij mensen de kroon zijn op de schepping! Dat betekent ook dat we verantwoordelijkheid dragen voor de hele aarde, ook voor elkaar. Door de afwezigheid van mijn maatje heb ik heel veel mooie gesprekken mogen hebben met mensen die ik niet kende. Dit beviel me heel erg goed! Het was echt een zegen! We leven sámen in deze wereld, we hebben elkaar nodig. Bovendien zijn we broeders en zusters in Christus, dan kunnen we elkaar toch best aanspreken? We hebben immers dezelfde Vader!

Laten we allemaal wat vrijer worden! Laten we open zijn naar elkaar en in vrijmoedigheid elkaar benaderen. Als je in de rij staat bij de supermarkt, hoéf je niet stilzwijgend voor je uit te staren, wachtend totdat je aan de beurt ben. Praat eens met de mensen om je heen, geef ze een complimentje, laat Jezus' liefde zien! Daar word het leven zoveel mooier van! Tenminste, dat is mijn ervaring. Laten we het individualisme een beetje loslaten en het 'wijgevoel' gaan koesteren. We kunnen als mensen zoveel voor elkaar betekenen! Stap uit in geloof, wees vrijmoedig, maak een verschil! Als jij open bent naar anderen, zul je openheid terugkrijgen! Laten we van elkaar houden met Gods volmaakte liefde!

1 Korintiërs 12:12-21 "Een lichaam is een eenheid die uit vele delen bestaat; ondanks hun veelheid vormen al die delen samen één lichaam. Zo is het ook met het lichaam van Christus. Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn. Immers, een lichaam bestaat niet uit één deel, maar uit vele. Als de voet zou zeggen: ‘Ik ben geen hand, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort hij er dan werkelijk niet bij? En als het oor zou zeggen: ‘Ik ben geen oog, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort het er dan werkelijk niet bij? Als het hele lichaam oog zou zijn, waarmee zou het dan kunnen horen? Als het hele lichaam oor zou zijn, waarmee zou het dan kunnen ruiken? God heeft nu eenmaal alle lichaamsdelen hun eigen plaats gegeven, precies zoals hij dat wilde. Als ze met elkaar slechts één lichaamsdeel zouden vormen, zou dat dan een lichaam zijn? Het is juist zo dat er een groot aantal delen is en dat die met elkaar één lichaam vormen. Het oog kan niet tegen de hand zeggen: ‘Ik heb je niet nodig,’ en het hoofd kan dat evenmin tegen de voeten zeggen."

Wat heb jij opgestoken van Opwekking 2013? Ik hoor graag je verhaal!

~ Rachèl

Voor meer informatie over Opwekking, kijk eens op www.opwekking.nl

2 reacties:

  1. Franne zei:

    hey Rachél,
    super mooi stukje. Echt leuk dat je aan het bloggen bent en anderen wil bemoedigen, super mooi!
    Ik had het al eerder genoemd, maar ik vind het zo mooi dat ik het gewoon twee keer zeg.

    Ik heb met opwekking ook super mooie dingen meegemaakt.
    Zo liet ik na een dienst voor mijn bidden dat ik een bron van hoop mag zijn voor mijn kringleden. Toen bad de mevrouw dat ik ook in de Jordaan een bron van hoop mag zijn, terwijl ik helemaal niet had gezegd dat ik daar woonde of dat ik uit Amsterdam kwam. Ik had haar alleen vertelt hoe ik heet en dat ik volgend jaar kringleider word.
    Verder had ik een seminar profetie gedaan. Was echt heel mooi om te merken dat je van de Heilige Geest beelden/woorden voor iemand anders binnen kan krijgen.

    Ik zeg volgend jaar weer Opwekking.

    Ik neem jou tip mee Rachél ;-)

    Groetjes, Franne

  1. Rachèl zei:

    Wauw Franne wat mooi! God is goed :). En dankjewel :)

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...