Rijlesstress

Ik ben net zoals veel andere leeftijdsgenoten sinds kort begonnen met rijles! Ik vind het erg leuk maar bepaald makkelijk is het nog niet. Wat een gedoe allemaal! In het begin was het sturen al een grote ramp, en toen ik dat eindelijk een beetje onder de knie had ontdekte ik dat er ook nog spiegels waren waar ik in moest kijken… Binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek. Ik kan dat riedeltje wel dromen geloof ik, en dan heb ik het nog niet eens over die vervelende koppeling! Ik heb de auto al menig maal af laten slaan voor de stoplichten en op andere onhandige plekken. Vergeten af te remmen voor een rotonde is ook grappig trouwens (zoeeeef), en soms moet je zo vaak achter elkaar schakelen dat je het idee hebt dat je in de benzine loopt te roeren of zo. Waarom is remmen en gassen niet gewoon genoeg? Mijn moeder heeft wél een automaat...






Autorijden is best ingewikkeld. Eigenlijk net als het leven. Er zijn zo ontzettend veel dingen die onze aandacht vragen: school, werk , vrienden, social media, hobby’s en dan moeten we ook nog eens tijd vrijmaken om te slapen. Ik denk eigenlijk dat ieder mens last heeft van ‘opstartproblemen’. Soms overvalt het ons allemaal een beetje, zeker als je in volkomen nieuwe situaties terechtkomt met nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden! Het moeilijkste is misschien wel dat de meesten van ons niet eens weten wat hun eindbestemming is!

Wij weten misschien niet altijd waar we heen moeten rijden in het leven, maar God weet het wel! Hij heeft zelf de route uitgestippeld! Hij kent alle aandachttrekkers die dag in dag uit hysterisch naar ons lopen te schreeuwen als een stelletje krijsende baby’s. Ik wordt er soms helemaal gek van! Wij raken soms de controle kwijt maar God raakt de controle nooit kwijt.

Als we op God vertrouwen en Hem zijn gang laten gaan, dan zal Hij jouw auto gaan besturen. Zorg er wel voor dat je zelf het gaspedaal intrapt, want een stilstaande auto kan God niet besturen. Dat kan best spannend zijn, de auto laten rijden zonder te weten waar je naartoe gaat. Sommige mensen willen altijd de controle hebben over elke situatie, ik ook, maar dat is niet nodig. Lastig is het wel, het gaat misschien een beetje tegen onze natuur in om alles los te laten, maar God houdt de wereld vast. Als wij leren los te laten en alle dingen aan Hem geven, dan zal Hij het vasthouden! Dus gassen maar en gaan met die banaan!

Matteüs 10: 29 ‘Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil.’
~ Rachèl

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...