Don't forget what He said!

Iedereen heeft wel eens van die perioden in het leven dat je het allemaal even niet meer ziet zitten. Je hoofd zit vol met negativiteit en geen enkel aanbiddingsnummer, geen enkel liefdevol woord, geen enkele bemoediging lijkt deze negativiteit te kunnen verdrijven. Je zit vast. Je weet het niet meer. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent en hoe je nu verder moet. Je bent een kluns, je bent waardeloos en niemand kan je uit deze put van pessimisme krijgen. Op zulke momenten is het van groot belang om God Zijn waarheid over je uit te laten spreken. Zijn waarheid maakt vrij en domineert alle leugens waarmee je jouw eigen gedachten gevuld hebt. Dit is van essentieel belang om gelukkig te zijn en om de stormen in jouw leven te doorstaan. Herken jij je in de volgende gedachten? Bekijk wat God erover zegt en zet je hart open voor de waarheid!









Dit is onmogelijk < Alles is mogelijk

Lukas 18:27 "Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.’"


Ik ben uitgeput < Ik zal je rust geven

Matteüs 11:28 "Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven."


Niemand houdt van me < Ik houd van je

Johannes 3:16 "Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft."


Ik kan niet verder < Mijn genade is genoeg

2 Korintiërs 12:9 "maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt."


Ik weet het even niet meer < Ik zal je de weg wijzen

Spreuken 3:5-6 "Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg."


Ik kan dit niet < Maar Ik kan het

Filippenzen 4:13 "Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft."


Ik weet niet wat ik moet doen < Vraag Mij om wijsheid

Jakobus 1:5 "Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven."


Ik ben altijd bezorgd en gefrusteerd < Geef je zorgen aan Mij

2 Timotheüs 1:7 "U mag uw zorgen op hem afwentelen, want u ligt hem na aan het hart."


Ik voel me alleen < Ik zal je nooit verlaten

Deuteronomium 31:6 "Wees vastberaden en standvastig. Er is geen enkele reden om bang voor hen te zijn, want het is de HEER , uw God, die met u meegaat. Hij zal niet van uw zijde wijken en u niet verlaten."


Ik kan dit niet tot een goed einde brengen < Ik zal je alles geven wat je nodig hebt

Filipenzen 4:19 "Mijn God zal uit de overvloed van zijn majesteit elk tekort van u aanvullen, door Christus Jezus."


Ik ben niet mooi < Je bent prachtig

Hooglied 4:7 "aan jou is alles mooi, niets ontsiert je schoonheid."


Ik kan mezelf niet vergeven < Ik vergeef je wel

Kolossenzen 1:13 "Hij heeft ons gered uit de macht van de duisternis en ons overgebracht naar het rijk van zijn geliefde Zoon, die ons de verlossing heeft gebracht, de vergeving van onze zonden."


Ik ben bang < Je hoeft niet bang te zijn

Hebreeën 13:6 "De Here is mijn helper, ik zal niet vrezen, wat zou een mens mij doen."


Ik weet niet waar ik mee bezig ben < Mijn plan voor jou staat vast

Jeremia 29:11 "Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven."


Iedereen heeft zich tegen me gekeerd < Ik sta nog steeds aan jouw kant
Romeinen 8:31 "Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn?"


Ik ben waardeloos < Jij bent kostbaar

Jesaja 43:4 "Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en ik houd zo veel van je dat ik de mensheid geef in ruil voor jou, ja alle volken om jou te behouden."
___________________________________________________________________________________

Zorg ervoor dat Gods waarheid jouw leven leidt. En mocht je even weer terugvallen, pak dit lijstje er dan nog eens bij... Don't forget what He said!



~ Rachèl

 


0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...