Bid bewust

Dit is voor alle mensen wiens gedachten tijdens het bidden afdwalen. Voor iedereen die begint bij het danken van God en eindigt bij spaghetti. Bidden kan soms zo moeilijk zijn! Je moet gefocust blijven op God, maar dat is in een getechnologiseerde maatschappij die allerlei prikkels op ons af stuurt makkelijk gezegd dan gedaan.




We weten allemaal hoe belangrijk het is om te bidden. Bidden betekent contact hebben met God en contact hebben met God betekent werken aan je relatie met Hem. Veel mensen bevelen dan ook aan dat er geen betere manier is om je dag te beginnen dan met gebed, en dat er ook geen betere manier is om je dag te eindigen dan met gebed. God aan het begin, en God aan het eind. Bij mij werkte het de laatste tijd anders. Het eerste wat ik deed na het wakker worden was naast het licht aandoen en naar de toilet gaan op mijn mobiel kijken. Als ik dan nog tijd had probeerde ik nog even te bidden.

Het zelfde gold voor mij bij het slapen gaan. Het laatste waar ik naar keek was het schermpje van mijn mobiel. Daarna bad ik ook nog wel terwijl ik langzaam weg sukkelde maarja, je weet wel hoe dat gaat. Je bedenkt je wat je de volgende dag gaat doen, dwaalt voortdurend af en valt uiteindelijk in slaap zonder 'amen' gezegd te hebben. Herken jij dit probleem en wil je verandering? Ik heb hier een mooie oplossing:

Dwing jezelf op je knieën te bidden!

Misschien heb je dit nog nooit gedaan of uit geprobeerd. Misschien voelt het een beetje vreemd, maar ik kan het je van harte aanbevelen. Door geknield voor je bed bijbel te lezen en te bidden blijven je gedachten er veel beter bij! Je bent je veel meer bewust van wat je aan het doen bent. Je praat met je hemelse Vader! Gaat je mobiel af? Pfftt, je gaat toch zeker niet helemaal opstaan om dat ding te pakken?

Knielen voor God heeft mij heel erg geholpen bij het focussen van mijn gedachten op Hem. Je zou bijna kunnen zeggen dat je door het feit dat je in een lichtelijk onaangename positie zit, sneller tot de kern komt en je je tijd op de grond niet gaat verspillen aan al je andere doelloze hersenspinsels. Geen afleiding. Alleen jij en God.

Kortom, knielen tijden het bidden of bijbellezen hoeft niet per se eerbiediger te zijn dan andere manieren van bidden, maar het houdt je zeker bij de les. Begin en eindig je dag op de knieën. Ik raadt je zeker aan om het eens te proberen!

"Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen." Mattëus 6:6 

~ Rachèl

2 reacties:

  1. Unknown zei:

    Ja, das wel een goeie. Ik ben soms zo moe dat ik liever gelijk ga slapen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...