Dansen voor God



Ik blijf onder de indruk van hoe je God kunt eren door middel van dans. Ik ben ben zelf ook danseres, en ik vind het heerlijk. In dans kun je werkelijk al je gevoel kwijt, en bovendien is het ook nog eens leuk als je iets goed kan. Toen ik begon met dansen en erachter kwam dat ik best goed was sloeg ik een beetje door.

Ik was iemand die als het met dansen te maken had altijd op de voorgrond wilde staan (letterlijk), ik wilde laten zien dat ik goed was. Na elk optreden ging ik dan ook de zaal in om complimentjes te vangen en anderen die naar mijn mening ook goed waren wat onderuit te halen zodat ik nóg beter leek.

Dit voelde niet goed. God was immers degene die mij danstalent heeft geven. Moet ik hem dan niet eren met mijn dans? Dan hoef ik toch helemaal niet steeds vooraan te staan, en te zorgen dat ik alle solo's krijg? Dit besef veranderde mijn mentaliteit wat betreft dansen. Nu mag ik dansen voor God, omdat God én ik er blij van worden.

Misschien kun jij iets heel goed, zingen of tekenen. Wist je dat God geniet als jij geniet? Wanneer ik dans, dans ik met een glimlach, en God kijkt verheugd op mij neer. Als wij doen waar we goed in zijn eren we God. Dat is toch wat we willen?

Je talenten inzetten voor God is eigenlijk ook veel leuker. Je hoeft niet steeds moeite te doen om gezien te worden want God ziet je altijd, al sta je helemaal achteraan, of alleen in je kamer te dansen of te zingen. Je hoeft ook geen rekening te houden met concurrenten, want daar kun je soms erg druk mee zijn. Als jij je richt op God dan vormen zij geen bedrijging meer voor jou! Bovendien hoef je ze dan ook niet meer te kwetsen en hoogmoedig door het leven te gaan. Geniet van je talent!

Psalm 150:4 "Loof hem met dans en tamboerijn, loof hem met snaren en fluit."

~ Rachèl

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...